Saturday, August 22, 2009

Pelajar Smart Reader hasilkan bendera gergasi


Kanak-kanak Pusat Smart Reader Kids menghasilkan Jalur Gemilang menggunakan cap tapak tangan di Bandar Baru Uda, Johor Bahru semalam.


JOHOR BAHRU 20 Ogos - Sempena sambutan Hari Kebangsaan tidak lama lagi, seramai 120 kanak-kanak Pusat Smart Reader Kids, Bandar Baru Uda di sini, menghasilkan Jalur Gemilang gergasi sebagai manifestasi kebanggaan mereka terhadap bendera kebangsaan itu.

Jalur Gemilang yang berukuran 4 meter x 2.5 meter itu dihasilkan oleh kanak-kanak berusia tiga hingga enam tahun yang belajar pada sesi pagi dan petang.

Pengetua yang juga Pengarah Eksekutifnya, Noorizam Abdullah berkata, untuk membentuk tujuh jalur merah, kanak-kanak tersebut menurunkan cap tangan masing-masing.

"Untuk membentuk bulan dan bintang pada Jalur Gemilang, kanak-kanak tersebut menggunakan cap jari. Masa yang diambil untuk menyiapkan Jalur Gemilang lama juga.

"Kerja-kerja itu dibuat seminggu sahaja iaitu pada segmen kreatif kanak-kanak kerana kami tidak mahu mengganggu pembelajaran," katanya ketika ditemui di Pusat Smart Reader Kids di sini hari ini.

Menurutnya, bendera tersebut akan dipasang dan dikibarkan mulai hari ini sebagai tanda semangat bersatu padu dan kerjasama kanak-kanak berbilang kaum yang belajar di pusat berkenaan.

No comments:

Post a Comment