Wednesday, August 26, 2009

Jangan beri tekanan kepada anak-anak semasa peperiksaan

26th August, 2009

KIMANIS: Seramai 80 orang calon UPSR dan murid tahun 4 serta tahun 5 SK Mandahan mengikuti Kem Motivasi UPSR 2009 anjuran Pejabat Kumpulan Yayasan Sabah Zon Pedalaman Selatan (YSZPS) di sekolah tersebut bar-baru lalu.

Dalam ucapan perasmiannya, Ketua Pentadbir YSZPS menyeru para ibubapa agar memantau dan memastikan bahawa dalam tempoh hari-hari terakhir menghadapi peperiksaan.

Katanya, anak-anak mereka memerluakan persiapan secukupnya dengan kemantapan moral, kesihatan fizikal dan ketersediaan sepenuhnya untuk menghadapi peperiksaan UPSR.

“Dalam tempoh itu juga, para ibubapa dan penjaga perlu memastikan anak-anak mereka tidak berada dalam sebarang unsur-unsur tekanan dengan perkara remeh temeh yang berlaku dalam keluarga dan persekitaran.

“Dengan persefahaman yang baik antara didikan guru serta asuhan ibubapa, tiada yang mustahil untuk melihat anak-anak murid Sk Mandahan berjaya mencapai kecemerlangan sekaligus memecah kebuntuan untuk mencapai keputusan 5A dalam peperiksaan UPSR 2009”, gesa Zulkhairi.

Turut hadir di majlis itu ialah Asmat Bakar, Penolong Kanan 1; Hasbi Selamat, Pengerusi PIBG; Sukar Selamat Ngadiran, Ketua Kampung Mandahan; Pegawai Operasi YSZPS, Mohd Fairuz Yussof; Pegawai Operasi YSZPS Kuala Penyu, Ganilin Hasim serta ibubapa peserta dan guru-guru.


No comments:

Post a Comment